Søk plass
Hjem  |  Ukategorisert   |   Great Ocean Road!

Etter en slitsom gårsdag sov nok alle som en stein, og morgendagen kom fort på oss. Frokost var kl. halv sju og plutselig var det i gang, for en halvtime senere ble vi hentet av Redge og Rychelle, våre to guider de neste to ukene.

Vi kjørte «den lilla bussen» en stund for å komme oss ut av Melbourne, og innpå The Great Ocean Road. Vår første stopp var ved en kjent surferstrand og den kalde vinden og yret kom som et sjokk for de sommerkledde kroppene våre. Vi undervurderte høstkystens preg skikkelig.

Så spiste vi lunsj i Lorne, en liten turist -og surfeby. Og med sol, nydelig mat og shoppingmuligheter ble dette en skikkelig fin opplevelse for mange.

Så gikk turen videre til et sted som var kjent for sin store koalapopulasjon, noe vi selvsagt måtte innom. Der fikk vi se flere koalaer høyt oppi trærne, mens noen faktsik fikk se en gå over veien.

Etter dette kjørte vi ganske lenge, helt til vi kom til The Twelve Apostles, steinmomunter som blir mindre og mindre takket være de kraftige havbølgene. Der sto vinden på kraftig, så vi orket ikke å være ute lenge, selv om det var litt av et syn. Like etterpå var vi innom en strand hvor et skip hadde forlist for en god stund siden.

Etter en lang, men opplevelsesrik dag, kom vi endelig til Port Campell hvor hostelet for natta ligger. I sjutida spiste vi en god middag, med spaghetti og kjøttdeig. Etter maten fikk høre litt mer om morgendagen fra Redge og Rychelle og avslutta dagen med et koslig ord for kvelden. Nå har nok alle lagt seg, for vi skal tidlig opp i morra.