Søk plass
Hjem  |  Ukategorisert   |   Flinders Ranges

3 april (Thora)

I dag våknet vi før klokken var 5!

Da var det rett på busskjøringen igjen. På bussen valgte guidene våre å vise oss to australske filmer. Den første filmen het «The Red Dog» og den andre het «Saphire». To ganske forskjellige filmer. Det var en del som sov under filmene for å ta igjen litt tapt søvn. Men for de som fikk det med seg så stoppet vi i byen hvor handlingen fra «The Red Dog» var fra.

Når det var lunsjtid stoppet vi i en liten by. Vi spiste en slags wrap hvor vi kunne velge ingrediensene selv som blant annet salat, ris, kjøtt og mye annet. Det var godt!

Etter lunsj kjørte vi videre til Flinders Ranges National Park. Der gikk vi en liten tur til et utkikkspunkt.

På denne turen så vi mye, som blant annet veldig store og spesielle trær i forhold til de vi er vant med å se hjemme, vi så ville kenguruer, et slags pinnsvin og noen så til og med et lite dyr som kalles for wallaby.

20160403_172258

20160403_155357

Vi kjørte så til en campingplass i nærheten der vi skulle overnatte i noen «hytter».

20160403_182026

Der fikk vi servert «burger» til middag, noe de fleste heller så på som en sandwich med tanke på at det var et kjøttstykke og salat mellom to loffskiver. Men godt var det!