Søk plass
Hjem  |  Utforsk Peru

2022

Andesfjell!

Etter en eventyrlig tur til Machu Picchu hadde vi en fridag i Cusco (vi besøkte et museum), før vi gikk opp til 5000 moh og besøkte «Steinskogen» og fikk utsikt til hele tre regnbuefjell og mange andre vakre, mektige fjell. […]

Final stop: Amsterdam

Travelstudy-klassen har fullført løpet – Vi er kommet til Amsterdam! Togsystemet i Nederland kom i gang igjen og dermed kunne vi rulle inn til vår siste by på den store Europa-reisen. Det ble riktignok en ganske så grå dag i […]

No trains in the Netherlands today

Dagen startet med sol i Berlin og vi var tidlig oppe for å komme oss på toget til Nederland. Målet var Amsterdam. Men etter å ha krysset Tyskland på tvers og ha kommet oss over grensa, så fikk vi vite […]

Yosemite Valley og El Capitan

Lørdag 26. mars: I dag dro vi innover til Yosemite igjen for en dag to! Planen for dagen var Yosemite Vally og alle de praktfulle undrene i parken! Vi kom kjørende innover til hjertet av Yosemite tidlig på morgenen for […]

Barcelona!

I dag har vi vært i Barcelona, der vi fikk en guidet tur gjennom gamlebyen. Her lærte vi blant annet at Barcelona er kjent for sin gatekunst, og at det høyeste punktet i gamle Barcelona er 16,9 moh. Vi besøkte […]

Berlin – en verdensmetropol

En dag i Berlin er en begynnelse, men langt ifra tilstrekkelig for å bli godt kjent med Tysklands hovedstad. Vi hadde tenkt å skaffe oss litt oversikt og et første inntrykk over denne metropolen, slik at det blir lettere og […]

Multisport Camp på Cambrills Park

Den siste destinasjonen vår på linjeturen vår er i Cambrills, Spania. Det er en utrolig fin og stor resort som gir mange muligheter. Første dagen vår her brukte vi til volleyball på dagen etterfulgt av noen timer fritid i solen. […]

Porto Santo

Nå var dagen for å komme seg videre. Dagen startet med 2 timers båttur til Porto Santo, naboøya til Madeira. Besøkte blant annet Casa de Cristóvão Colombo og fikk også smake på diverse lokale matretter (hvitløksbrød, muslinger og gris)   […]

König Ludwig II, varme kilder, ICE og Berlin

Ja, her går det unna. Siden sist så har vi tatt farvel med München og benyttet oss av nok et lyntog på vår Grand Tour of Europe. I dag ble det en ICE4 fra Deutsche Bahn på strekningen München – […]