Søk plass
Hjem  |  Reise - Bo & Fritid | Reise Bo og Fritid   |   Siste dag-Blue Lagoon

Ny dag på Island og i dag var på tide å dra til Blue Lagoon. Etter en 45 minutters busstur kunne vi skimte damp i det fjerne- vi var framme! Sola skinte og her ventet utebassenget på oss. Vannet var varmet opp ved hjelp av jordvarme. Det var på tide å slappe max av den siste dagen.

Vi fikk ansiktsmasker (vi så kanskje ut som spøkelser, men det var verdt det) og kunne nyte en kald slush eller limonade mens vi svømte rundt.

Etter omtrent to timer hadde vi alle rosinfingre og var vi veldig fornøyde og avslappa. Vi Tura videre tilbake til Reykjavik. Her dro noen på kjøpesentret «Kringla» mens noen dro til byen. I byen smakte fem modige sjeler på delikatessen: råtten hai. Noen hadde ingen ansiktsuttrykk, mens andre holdt nesten på å kaste opp… Smaken var vel ikke den beste. Been there, done that (som Boucher sa så klokt).

For å ikke ha haiånde hele dagen bestemte vi oss for å dra innom en is-og crepebutikk. Det smakte himmelsk! Gode og mette rusla vi tilbake til hotellet.

Middagen i dag ble pizza. Nå skal koffertene pakkes og kiloene veies (på koffertene;)). Siste dagen i Island ble veldig bra. God natt!

Skrevet av: Victoria N. og Emma

Bare kom å rid på hest – en tekst om torsdag, skrevet av Mattias

Igår dro vi til Eldhestar senteret for å ri på de berømte Islandshestene.

Det var artig å ri for oss alle med litt varierende erfaring alt fra nybegynnere til hestestippen Emma med 10 års erfaring. Turen inkluderte en elvekrysning og vi var ute en stund, ihvertfall lang nok til at når ridningen var omme frøs vi alle på tærne og da var det godt å varme seg med tradisjonell islandsk fiskesuppe.

Dagen var fortsatt ung da vi avslutta rideturen. Noen slappa av på hotellet, andre dro igjen på shopping på Kringlan mens resten dro til Laugardalslaug, en utebadanlegg som var varma med grunnvannet. Til middag møtte vi med Sanne sin barndomskompis Magnus som bor i Reykjavik. Da var det besøk på den hippe mathallen Grandi Mathöll i Reykjavik sentrum. På veien dit valgte William å prøve ut elsparkesykkel som faktisk ikke varte lengre enn taxien resten tok. I en mathall med mye forskjellig så valgte noen indisk, noen pizza, noen koreansk, noen taco, noen duck confit og noen hamburger mens vi samtidig ble bedre kjent med Sanne og til en viss grad Island via Magnus.