Søk plass
Hjem  |  Australia Roadtrip   |   En ekstra dag i Adelaide!

Igår kom vi og igår fikk vi vite at vi skulle være her en ekstra dag. Heldigvis hadde de plass til oss på The guest house og slapp den bekymringen.

Dagen starter halv 8 med, ikke så solid, frokost. Vi snakker loff, smør og peanøttsmør. Etter frokosten bærer reisen oss videre til en nydelig botanisk hage med papegøyer i trærne og små fisker i vannet. Ikke så stor hage, men nok til å imponere oss.

Etter besøket i hagen, dro vi alle hver vår vei! Nå bar nemlig turen videre til Glenelg beach! Men det å ta trikk i utlandet viste seg å være vanskeligere enn vi trodde! Her fikk vi forskjellige beskjeder, om å kjøpe billett på trikken eller i en kiosk? Vi vet helt ærlig fortsatt ikke hvordan det funker, men vi kom oss både fram Og tilbake med hjelp av snille og pratsomme australiere. For her i Adelaide er ikke problemet at ingen snakker til deg på bussen, men mer at du ikke får de til å slutte. Noen av oss fikk en pratsom mann ved siden av oss hele veien til Glenelg. Veldig koselig og nyttig informasjon om han barnebarn og hvor vi kan få Australias beste lakris.

Da vi kom fram til Glenelg, stekte sola og vannet var kaldt, om ikke forfriskende. Så spiste vi lunsj på litt forskjellige steder, men god mat fikk alle mann.

Etter strandturen dro Backpack-klassen videre til et kunstmuseum! Her fikk vi se masse forskjellig nåtidskunst samt som australsk kunst fra mange mange år siden. Veldig kult og veldig interessant!

Så nå slutter vi kvelden med BBQ på offentlig griller (til vår lærers store glede) og koser oss med burgere og god stemning

❤️

Med vennlig hilsen Magnus, Steffenie og resten av backpack klassen!