Bloggtekst : Christina

Enda en tidlig start på dagen, måtte opp 5.15 for å spise frokost så gikk turen videre i buss 6.15. Vi skulle ut før soloppgangen for å få den med oss, ble sluppe av bussen for å gå i soloppgangen. Dette skulle vere enn busstur på 7timer, men fordi vi hadde så mange stopp så tok den 10timer.

Vi hadde ett stopp på kulgera roadhouse hvor vi spiste lunsj ute under et tre. Det var det mange som var glad for gratis wifi etter en lang busstur uten dekning. Etter en lang dag i buss, var det godt å komme fram til yulara camping ved Uluru. Da var gjengen gira på å strekke på beina å ta en svømmetur i bassenget. Det var tross alt bare 37 grader når vi kom fram.

Etter en deilig å avslappende tur i bassenget, tok vår aboriginske guide Keith oss med opp for å se på solnedgangen ved uluru!

Og så hadde vi en sen middag, men det var en digg burger. Som avslutning på kvelden, hadde Martine ord for dagen om reise! Deretter tok vi kvelden, og sov under stjernehimmelen i outbacken.

Ørkenplommer
Vi gikk rundt hele steinen. 9 km. Her en liten pause og noen historier om aboriginerne liv før og nå.