Siste destinasjon er Sydney, byen alle drømmer om å besøke! Med tre dager i Sydney fikk vi mulighet til å se store deler av byen. Første dag hadde vi hele dagen til å bruke på det vi ville, noen shoppet, andre dro på stranden og enkelte utforsket byens turistattraksjoner. På kvelden møttes vi til kirkebesøk i Hillsongkirken. Her var det folk som talet, mye sang og god stemning. Det var gøy å se deres kirkekultur med det enorme engasjementet og gleden!

Andre dag startet med besøk til et av Australias største ikoner, Operahuset. Vi var med på en guidet tour med omvisning både inni og utenfor bygningen. Vi lærte om arkitekten bak mesterverket, ingeniøren og selve byggingen av bygget. Det var spennende å høre om spenningen rundt designet og hvordan befolkningen var splittet i om bygget var skam eller spektakulært. Videre fikk vi et innblikk i de nøye detaljene inni og de praktiske utfordringene de møtte etter åpningen av bygget. Blant annet grunnet for høyt tak i noen av salene gjorde at musikken ikke klang riktig og at orkesteret ikke klarte å spille i takt. Da så vi hvordan de hadde hengt opp store ringer ned fra taket for å få lyden til å slå tilbake til riktig tid. Alt i alt veldig spennende og lærerikt besøk. Utenfor ble det selvfølgelig tatt et multisport-klassebilde.

Etterpå tok vi en flott fergetur til Manley.  På turen fekk vi se operahuset fra enda en ny vinkel og fikk sett byen i fra sjøen, noe som var veldig fint. På Manley var det vår kjære guide Nikki som serverte god mat som vanlig og gjengen brukte det meste ut av sollyset med soling på stranda og shopping når det ikke var med brunfarge og hente.

Siste dagen var vi frie til å gjøre hva vi ville, men nesten hele klassen tok turen ut til den verdenskjente stranden Bondi Beach. Enkelte i klassen hadde gledet seg ekstra mye til dette besøket og dagen gikk stort sett med til soling for de fleste. Noen valgte også å bli igjen i sentrum med Jan Kristian og vandret rundt i byen! På kvelden samlet hele klassen seg for en felles avslutting på takterrassen på hostellet. Her var det pizza og brus og vi tok farvel med vår fantastiske guide Nikki. Hun har virkelig gjort turen vår bra.

Gjennom hele storbybesøket hadde vi en challenge gående der det var konkurranse om å gjøre å se mest av byen, og lære litt om befolkningen. Noen gikk mer inn enn andre, men det var en fin måte å få sett mest mulig av Sydney på.

På vegne av alle i multisport vil vi takke for en uforglemmelig tur med utrolig mye læring og erfaring. Vi kunne ikke hatt noe bedre guide og lærer med på turen, stor takk til Nikki og Jan Kristian som har holdt ut med hele denne gjengen gjennom disse ukene. Vi sitter igjen med utrolig mange flotte minner, samtidig som vi også har kjent på det å bo tett oppi hverandre med så mange mennesker, og hvilke utfordringer det kan by på. Som for eksempel snorking om natten og temperaturen i bussen:) Takk for turen multisport