Vi har nå krysset grensen til Bolivia etter mange timer på hjul. I går kveld kunne vi losjere oss på hotellet ved Titicaca sjøen, i den vakre byen Copacabana.

I dag våknet vi til lyden av tung regn som slo mot brosteinen utenfor hotellvinduene våre. Tidlig fikk vi vite at regnet stoppet båtene fra å ville dra til dagens mål, inka-øya Isla del Sol. Beskjeden ble at vi derfor skulle ha en sightseeing rundt i Copacabana. Rundt lunsjtider lettet regnet og vi fikk vite at turen til Isla del Sol ble valgfri for de som ønsket.

De som ville dra til pilgrimsøya Isla del Sol dro med båt fra Copacaban’s havn klokken 13:00, ut mot det gigantiske flotte vannet. Etterhvert nærmet vi oss øya hvor vi ble fascinert av den fantastiske naturen oppe ved berg-vidda. Vi ble guidet av en lokal guide som hadde masse bra kunnskap og engasjement. Guiden viste oss blant annet en spesiell plante mot høydesyke og hodepine, som vi fikk ta med oss og senere prøve i te. Vi fikk se mange flotte dyr og mennesker ved toppen av berget, og på veien nedover fikk vi øye på et hellig inka-bygg. Kort tid etter dro vi med båt tilbake til Copacabana.

De som ikke ble med til Isla del Sol fikk isteden gleden av å utforske Copacabana. Fjelltur, kirkebesøk, strandpromenade og lett avslapning ble aktiviteter på agendaen i byen.

På kvelden ble gjengen endelig samlet igjen og fikk dele inntrykkene fra dagen. Sammen spiste vi vår tredje(!!!) 3-retters i Copacabana på under 24 timer.

Skrevet av Elias Swan og Andreas Thomassen Holm.