Lørdag 23.mars:
I dag sto vi opp tidlig, 04:00, og kjørte fra Waikerie til Rawnsley park. Vi stoppet et par steder underveis for å kjøpe inn snacks og drikke, spise og strekke på beina. Vi fikk blant annet se det største eukalyptustreet i South Australia. Etter at vi kom frem slappet vi av litt ved hyttene vi bodde i, og noen badet i bassenget. Deretter gikk vi en tur på rundt to timer i nasjonalparken Flinders rangers. Her var det mye flott natur, og vi så flere kenguruer og veldig mange «wallarooer». På kvelden spiste vi middag ved hyttene, og la oss tidlig fordi vi skulle opp klokka 04:00 dagen etter for å kjøre videre til Coober Pedy.

Søndag 24. mars:I dag sto vi opp enda tidligere, kl 04:00 for å være presis. Vi skulle på en 9-timers busstur til Cooper Pedy. På bussturen lønnet det seg å holde seg våken ettersom det var hundrevis av kenguruer på veien. Vår flinke sjåfør klarte å svinge unna veien, men dessverre var det to kenguruer som løp midt ut i veien og ble kjørt på. Til tross for at dette er vanlig i Australia var det en sterk og trist opplevelse som skapte sterke reaksjoner hos noen av oss. Etter en lang busstur med snacks og dopauser kom vi endelig fram til Opal-byen Cooper Pedy. Vi ankom en camp hvor vi skulle sove under bakken i bunkere, dette var kult. Deretter fikk vi en tour inne i gruvene av en utrolig hyggelig, morsom og livlig guide som het Tanya. Det var en flott suvenirbutikk med mye spennende å se på, og noen av oss kjøpte noen skatter på veien. Så fikk vi en liten rundtur i byen etterfulgt av god og etterlengtet pizza fra John’s Pizzeria. Vi endte dagen med å besøke et Kenguru-fosterhjem hvor vi matet de med wasabinøtter og bananchips. Vi fikk også se mating av en utrolig søt kengurubebi og alle fikk ta selfier med den og kose den. Vi avslutter kvelden med å legge oss godt inn i lakenposene og sier takk for denne dagen.